Regulamin organizacyjny
POWIATOWEJ STACJI
SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej zwanej dalej „Stacją „ określa szczegółowe zadania , organizację i zasady kierowania jej pracą , zakresy działania wewnętrznych komórek organizacyjnych Stacji .
§ 2
Regulamin niniejszy wydany został na podstawie:
- Ustawy z dnia 14.03.1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej
( tj. Dz. U. Nr 90 z 98 r. poz. 575 z późn.zm.)
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 września 2002 r. w sprawie organizacji i sposobu działania stacji sanitarno-epidemiologicznych – ( Dz.U. Nr 162 poz.1342) ,
Ustawy z dnia 30.08.1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej ( Dz.U. Nr 91 poz. 408 z późn. zm.),
Ustawy z dnia 26.11.1998 r. o finansach publicznych ( tj. Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.),
statutu PSSE w Skarżysku-Kamiennej .
II ZASADY KIEROWANIA STACJĄ
§ 3
Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej :
a)kieruje Stacją w sposób zapewniający jej prawidłowe funkcjonowanie,
b)reprezentuje Stację na zewnątrz,
c)jest przełożonym pracowników Stacji .
§ 4
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny kieruje Stacją przy pomocy głównego księgowego , kierowników oddziałów a także przy pomocy osób zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy, których zakres zadań określają dalsze postanowienia regulaminu organizacyjnego.
§ 5
W sprawach związanych z realizacją zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej - za Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego Skarżysku-Kamiennej w czasie jego nieobecności , działa kierownik oddziału w granicach udzielonego upoważnienia .
III.STRUKTURA ORGANIZACYJNA PSSE
§ 6
Dla wykonywania zadań Stacji ustala się strukturę organizacyjną komórek i stanowisk pracy wchodzących w skład PSSE w Skarżysku-Kamiennej :
1.Oddział Bieżącego Nadzoru Sanitarnego :
a) Sekcja Nadzoru Higieny Środowiska,
b) Sekcja Nadzoru Higieny Żywności , Żywienia i Przedmiotów Użytku ,
c) Sekcja Nadzoru Higieny Środowiska Pracy ,
d) Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego i Statystyki .
e) Sekcja Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży.
2. Oddział Laboratoryjny :
a) Laboratorium Mikrobiologii ,
b) Laboratorium Badań Fizyczno-Chemicznych .
3. Oddział Ekonomiczno-Administracyjny :
a) Sekcja Ekonomiczna :
- Stanowisko Pracy Głównego Księgowego.
- Stanowiska Pracy Referentów Księgowych.
- Stanowisko Pracy Kasjera.
b) Sekcja Administracyjno-Gospodarcza :
- Stanowiska Pracy Referentów Administracyjnych z Obsługą Sekretariatu.
- Stanowiska Pracy ds. Dozoru i Obsługi.
- Stanowisko Pracy Informatyka .
4. Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5. Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego.
6. Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty ds. Systemu Jakości ;
7. Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych ;
8. Stanowisko Pracy Radcy Prawnego ;
9. Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej ;
10. Stanowisko Pracy ds. Informacji Niejawnych .
§ 7
Do Oddziału Bieżącego Nadzoru Sanitarnego należy wykonywanie zadań związanych z bieżącym nadzorem sanitarnym przez podległe Sekcje PSSE tj:
a) Sekcję Nadzoru Higieny Środowiska,
b) Sekcję Nadzoru Higieny Żywności , Żywienia i Przedmiotów Użytku ,
c) Sekcję Nadzoru Higieny Środowiska Pracy ,
d) Sekcję Nadzoru Przeciwepidemicznego i Statystyki,
e) Sekcję Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży.
§ 8
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Środowiska należy w szczególności sprawowanie
bieżącego nadzoru sanitarnego:
nad urządzeniami do zaopatrzenia ludności w wodę i jakością wody przeznaczonej do spożycia,
nad jakością wody w pływalniach i kąpieliskach,
nad jakością powietrza atmosferycznego i powietrza w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi,
nad obiektami użyteczności publicznej i obiektami komunalnymi,
sporządzanie ocen stanu sanitarno – higienicznego i ocen jakości w podanym powyżej zakresie.
§ 9
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Żywności , Żywienia i Przedmiotów Użytku należy
w szczególności sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego:
- nad produkcją i obrotem środkami spożywczymi i materiałami kontaktującymi się z
żywnością mającymi wpływ na zdrowie człowieka ,
podejmowanie środków przewidzianych przepisami o postępowaniu przymusowym w administracji w stosunku do winnych naruszenia przepisów sanitarno-higienicznych, przygotowywanie wystąpień do odpowiednich organów administracji i gospodarki uspołecznionej oraz przygotowywanie decyzji i postanowień wydawanych w trybie postępowania administracyjnego,
kontrola stanu urządzeń zaopatrzenia w wodę oraz miejsc i sposobu usuwania nieczystości stałych i płynnych ,
pobieranie prób środków spożywczych , materiałów kontaktujących się z żywnością i kosmetyków oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji ,
uczestniczenie w profilaktyce oraz zwalczaniu ognisk zatruć pokarmowych,
nadzór nad kosmetykami poprzez kontrolę wyrobów znajdujących się w obrocie i zakładów produkcyjnych.
§ 10
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Środowiska Pracy należy w szczególności
sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego:
nad warunkami pracy celu zapobiegania chorobom zawodowym ,
- nad zakładami produkującymi, stosującymi i wprowadzającymi do obrotu:
a/ substancje i preparaty chemiczne , niebezpieczne ,
b/ prekursory grup II A-R i II B-R służące do produkcji narkotyków ,
c/ środki ochrony roślin ,
d/ preparaty biobójcze ,
e/ czynniki rakotwórcze,
- nad zakładami w których występują czynniki biologiczne .
Współpraca z placówkami służby zdrowia upoważnionymi do rozpoznawania chorób
zawodowych.
Współdziałanie z Państwową Inspekcją Pracy, Policją ,Strażą Pożarną , Powiatową
Inspekcją Weterynaryjną w zakresie bieżącego nadzoru nad zakładami pracy,
w których występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
§ 11
Do zadań Sekcji Nadzoru Przeciwepidemicznego i Statystyki należy :
Zapobieganie i zwalczanie chorób zakaźnych : - przeprowadzanie dochodzeń epidemiologicznych ,
- nadzór nad otoczeniem chorego ( decyzje o odsunięciu od pracy, szczepienia
ochronne) ,
- dezynfekcja w ogniskach chorób zakaźnych ,
- nadzór nad nosicielami duru brzusznego ,
- organizowanie , przeprowadzanie i kontrola prac związanych z opanowaniem
masowych zachorowań oraz współudział w akcjach ratunkowych w przypadkach
np.: klęsk żywiołowych ,
- zapotrzebowanie na preparaty szczepionkowe oraz nadzór nad ich wykorzystaniem i
realizacją szczepień ochronnych ,
sporządzanie sprawozdań ze zużycia szczepionek i realizacji szczepień ,
sporządzanie analiz uodpornienia dzieci z poszczególnych roczników wg kalendarza szczepień i analiz wykonawstwa szczepień przez poszczególne punkty szczepień,
zgłaszanie i analiza odczynów poszczepiennych,
nadzór nad szczepieniami w środowiskach nosicieli oraz pracowników uwzględnianych w planie awaryjnym ,
- kontrola przestrzegania reżimu przeciepidemicznego oraz skuteczności zabiegów
sterylizacyjnych i dezynfekcyjnych w placówkach służby zdrowia, lecznictwa
otwartego i zamkniętego, prywatnych gabinetach lekarskich ,
- udział w zwalczaniu zakażeń wewnątrzoddziałowych,
prowadzenie rejestru chorób zakaźnych, zatruć pokarmowych, bieżąca analiza rejestru, sygnalizowanie o wzmożonej zachorowalności,
sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez organy obowiązane do zgłaszania chorób zakaźnych, postanowień przepisów w tym zakresie, dokonywanie analiz dotyczących jakości i terminowości powiadamiania przez zakłady służby zdrowia, podejmowanie interwencji w przypadkach powtarzających się nie przestrzegania przepisów,
prowadzenie centralnego rejestru obiektów nadzorowanych przez PSSE we wszystkich pionach jej działania oraz stała jego aktualizacja,
gromadzenie danych z zakresu demografii terenu działania PSSE i sporządzanie odpowiednich zestawień wg potrzeb,
wykonywanie opracowań statystycznych, prowadzenie statystyki porównawczej,
sporządzanie okresowych analiz sytuacji epidemiologicznej i stanu sanitarnego na podległym terenie,
sporządzanie meldunków dot. działalności kontrolno-represyjnej powiatu.
§ 12
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży należy w szczególności
sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego:
nad stałymi zakładami nauczania, wychowania i opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz nad obiektami sezonowymi i placówkami pracy pozaszkolnej,
współudział w odbiorach obiektów nowych, adoptowanych lub modernizowanych,
prowadzenie działalności zmierzającej do poprawy warunków lokalowych placówek, funkcjonalności pomieszczeń , wyposażenia w meble , sprzęt , urządzenia do mycia i kąpieli oraz zagospodarowania terenów,
kontrola urządzeń służących do zaopatrywania w wodę do picia i potrzeby gospodarcze oraz urządzeń do gromadzenia i usuwania nieczystości ,
organizacja walki z chorobami zakaźnymi w placówkach podlegających,
ocena dziennych i tygodniowych rozkładów zajęć lekcyjnych ,
prowadzenie prac związanych z akcją wczasów letnich i zimowych organizowanych dla dzieci i młodzieży – kwalifikacji i rekwalifikacji obiektów oraz nadzór nad czynnymi placówkami
ocena dostosowania mebli szkolnych do wzrostu uczniów .
§ 13
Ponadto do zadań wszystkich Sekcji wchodzących w skład Oddziału Bieżącego Nadzoru Sanitarnego należy :
postępowanie zgodnie z postanowieniami zawartymi w księdze jakości w celu wdrażania i utrzymywania w bieżącej pracy systemu jakości ,
udział w opracowywaniu i realizowaniu planu pracy sekcji ,
prowadzenie rejestrów i ewidencji zgłoszonych obiektów ,
zbieranie i analizowanie materiałów dotyczących zagadnień sanitarno-higienicznych w nadzorowanych obiektach oraz opracowywanie na tej podstawie odpowiednich wniosków i wystąpień,
sporządzanie obowiązujących sprawozdań , doraźnych informacji i meldunków oraz opracowywanie zbiorczych ocen,
przygotowywanie decyzji i postanowień PPIS w zakresie działalności sekcji,
podejmowanie środków przewidzianych przepisami o postępowaniu przymusowym w administracji w stosunku do winnych naruszenia przepisów sanitarno- higienicznych,
współpraca z właściwymi organami i instytucjami,
ścisła współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PSSE poprzez udział w kompleksowych kontrolach obiektów oraz wspólne opracowywanie i wykorzystanie materiałów pokontrolnych w pionie Oddziału Nadzoru Sanitarnego ,
załatwianie skarg i wniosków ludności ,
czynne uczestnictwo w doszkalaniu i samokształceniu , wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wdrażanie dyrektyw unijnych .
wykonywanie innych czynności na polecenie przełożonych.
§ 14
Do zadań Oddziału Laboratoryjnego należy wykonywanie badań mikrobiologicznych i fizyczno- chemicznych przez podległe laboratoria PSSE :
1. Laboratorium Mikrobiologii .
2. Laboratorium Badań Fizyczno-Chemicznych .
§ 15
Do zadań Laboratorium Mikrobiologii należy w szczególności :
1.W dziedzinie mikrobiologii badania żywności:
- Wykonywanie badań mikrobiologicznych artykułów żywnościowych oraz kosmetyków
i przygotowywanie w tym zakresie orzeczeń ,
- udział w opracowaniach prac problemowych dot. jakości zdrowotnej środków
spożywczych .
2. W dziedzinie mikrobiologii badania wody :
- Wykonywanie analiz wody do picia i potrzeb gospodarczych ze wszystkich urządzeń
służących do zaopatrzenia ludności w wodę do picia i potrzeb gospodarczych,
- wykonywanie analiz wód z basenów i kąpielisk,
- wykonywanie analiz wody konfekcjonowanej .
3. W dziedzinie badania schorzeń jelitowych :
- Wykonywanie badań bakteriologicznych i serologicznych u osób chorych lub
podejrzanych o zakażenie pałeczkami duru brzusznego , duru rzekomego i innymi
pałeczkami Salmonella oraz czerwonki ,
- wykonywanie badań u dzieci do lat 2-óch z rozpoznaniem lub podejrzeniem chorób
przebiegających z objawami biegunki w kierunku pałeczek Salmonella, Shigella oraz Coli
patogennej,
- wykonywanie badań ozdrowieńców po przebytym zakażeniu pałeczkami Salmonella
i Shigella,
- wykonywanie badań bakteriologicznych u osób pozostających w styczności z chorym
na dur , para-dur , Salmonellę i czerwonkę,
- wykonywanie badań bakteriologicznych w ramach profilaktyki zakażeń wewnątrz-
szpitalnych,
- wykonywanie badań na nosicielstwo pałeczek Salmonella i Shigella pracowników
branżowych( książeczki zdrowia ) i nosicieli ,
- diagnostyka parazytologiczna wybranych środowisk dziecięcych oraz badania kontrolne
ozdrowieńców tasiemczycy,
- badania testów biologicznych aparatury sterylizującej ,
- wykonywanie podłoży do wszystkich pracowni mikrobiologicznych,
- wykonywanie innych prac diagnostycznych lub związanych z diagnostyką
o ile wymagać będzie zaistniała sytuacja epidemiologiczna .
§ 16
Do zadań Laboratorium Badań Fizyczno- Chemicznych należy w szczególności :
1. W dziedzinie badań wody i powietrza:
- Wykonywanie analiz wody do picia i potrzeb gospodarczych ze wszystkich urządzeń
służących do zaopatrzenia ludności w wodę do picia i potrzeb gospodarczych,
- wykonywanie analiz wód z basenów i kąpielisk,
- wykonywanie analiz wody konfekcjonowanej,
- pobieranie i wykonywanie oznaczeń SO2 i NO2 w powietrzu atmosferycznym oraz
oznaczanie ogólnego opadu pyłu .
2. W dziedzinie badań środowiska pracy :
Wykonywanie badań laboratoryjnych z zakresu szkodliwości fizycznych i chemicznych w zakładach pracy objętych zasięgiem działania PSSE w ramach nadzoru i na zlecenie pracodawców .
§ 17
Ponadto do zadań wszystkich laboratoriów wchodzących w skład Oddziału Laboratoryjnego należy :
postępowanie zgodnie z postanowieniami zawartymi w księdze jakości i procedurach ogólnych w celu wdrażania i utrzymywania w bieżącej pracy systemu jakości ,
udział w opracowywaniu i realizowaniu planu pracy,
prowadzenie rejestrów i ustalonych ewidencji wykonywanych badań ,
udział w sporządzaniu obowiązujących sprawozdań,
wykonywanie innych czynności na polecenie przełożonego
§ 18
Obsługę finansową i administracyjną w Powiatowej Stacji wykonuje Oddział Ekonomiczno-Administracyjny.
Struktura organizacyjna Oddziału :
a) Sekcja Ekonomiczna :
- Stanowisko Pracy Głównego Księgowego.
- Stanowiska Pracy Referentów Księgowych.
- Stanowisko Pracy Kasjera.
b) Sekcja Administracyjno-Gospodarcza :
- Stanowiska Pracy Referentów Administracyjnych z Obsługą Sekretariatu.
- Stanowiska Pracy ds. Dozoru i Obsługi.
- Stanowisko Pracy Informatyka .
Do zadań Sekcji Administracyjnego-Gospodarczej należy w szczególności :
1.Dozór mienia ,
2.ustalanie potrzeb w zakresie wyposażenia i zaopatrzenia PSSE,
3.prowadzenie stałego nadzoru nad realizacją spraw związanych z zamówieniami publicznymi,
4.zapewnianie prawidłowej eksploatacji i konserwacji nieruchomości , instalacji elektrycznej, wod.-kan, co, gazowej , urządzeń p/poż. oraz łączności,
5.utrzymanie pomieszczeń jednostki i otoczenia w należytym stanie san.-hig.,
6.należyte zabezpieczenie wszystkich obiektów przed pożarem i kradzieżą,
7.organizowanie i udział w prowadzonych inspekcjach budynków i urządzeń dla oceny ich stanu,
8.prowadzenie właściwej gospodarki środkami rzeczowymi i materiałami , ewidencja , przechowywanie , inwentaryzacja i kasacja - zgodnie z obowiązującymi przepisami ,
9.zapewnienie sprawnego funkcjonowania urządzeń laboratoryjnych oraz aparatury,
10.prowadzenie gospodarki odzieżą ochronną i roboczą oraz sprzętem ochrony osobistej w oparciu o obowiązujące przepisy ,
11.koordynacja transportu dla potrzeb PSSE,
12.obsługa kancelaryjna,
13.informowanie Dyrektora Stacji o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach w gospodarowaniu mieniem,
14.wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora .
§ 19
Do zadań Sekcji Ekonomicznej należy w szczególności :
- planowanie i wykonywanie środków budżetowych i pozabudżetowych,
obliczanie wynagrodzeń pracowników Stacji oraz sporządzanie list płac,
sprawozdawczość budżetowa,
ścisła współpraca z WSSE w zakresie działalności finansowej związanej z bieżącymi sprawami oraz terminowością dostarczania dokumentacji,
prowadzenie dokumentacji oraz rozliczeń z ZUS ,
prowadzenie kasy zgodnie z przepisami o gospodarce kasowej,
wpłaty i wypłaty gotówki z banku,
sporządzania raportów kasowych,
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem pracowników w mandaty karne i ich rozliczanie,
prowadzenie rejestru dochodów budżetowych i dochodów środków specjalnych oraz odpowiednie i terminowe ściąganie należności spłaty zobowiązań,
prowadzenie dokumentacji zasiłków rodzinnych,
rozliczanie ilościowo-wartościowe magazynu,
wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.
§ 20
Do zadań Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego należy w szczególności :
- uzgadnianie i kontrola przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych w
dokumentacji projektowej w zakresie ustalonym w ustawie o PIS i innych odrębnych
przepisach :
a/ przygotowywanie opinii sanitarnych bądź postanowień w oparciu o przedłożony
plan sytuacyjny i program inwestycji oraz wizją lokalną,
b/ konsultowanie opinii z oddziałem Zapobiegawczego Nadzoru Inwestycyjnego
WSSE w przypadkach skomplikowanych lub budzących wątpliwości. ,
opiniowanie dokumentacji projektowej obiektów,
uzgadnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy,
kontrola budów w trakcie ich realizacji , a w przypadkach stwierdzenia niezaopiniowa
nej dokumentacji lub dokonania znacznych( niezaopiniowanych) zmian i innych
poważniejszych niedociągnięć- przygotowanie pisma interwencyjnego,
udział w dopuszczeniu do użytkowania inwestycji zrealizowanych,
współpraca z innymi komórkami PSSE oraz instytucjami związanymi z inwestycjami
i ochroną środowiska,
prawidłowe prowadzenie rejestrów spraw związanych z pracą Zapobiegawczego Nadzoru Inwestycyjnego ,
sporządzanie obowiązujących sprawozdań , meldunków i analiz,
załatwianie skarg i wniosków ludności ,
czynne uczestnictwo w doszkalaniu i samokształceniu ,
wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora Stacji.
§ 21
Do zadań Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia należy w szczególności :
Realizacja Narodowego Programu Zdrowia , programów edukacji zdrowotnej (promocji zdrowia ),
wizytacja placówek i monitoring programów edukacji zdrowotnej,
prowadzenie szkoleń ,
opracowywanie rocznych planów pracy oraz sprawozdań ,
sprawowanie fachowego nadzoru metodyczno-organizacyjnego nad placówkami nauczania i wychowania i placówkami służby zdrowia,
udzielanie pomocy Zespołom Opieki Zdrowotnej w zakresie prowadzenia kształcenia i dokształcania pracowników służby zdrowia w dziedzinie metodyki oświaty zdrowotnej , poradnictwa i instruktażu metodycznego , zaopatrzenia z wydawnictwa metodycznego, materiały akcydensowe i pomoce poglądowe,
rozwijanie współpracy ze wszystkimi organizacjami i instytucjami prowadzącymi działalność oświatowo-zdrowotną ,
współpraca z radiem , prasą i telewizją w dziedzinie oświaty zdrowotnej, prowadzenie serwisu prasowego,
prowadzenie biblioteki, wypożyczania książek i kaset video oraz pomocy metodycznych,
przygotowywanie dla potrzeb terenu wystaw , scenariuszy, imprez , regulaminów konkursów,
organizowanie własnych wzorców metodycznych do działalności oświatowo-zdrowotnej( scenariusze imprez , regulaminy konkursów, hasła, wystawy , plakaty, itp.)
prowadzenie współpracy ze szkołami z sieci szkół promujących zdrowie,
współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PSSE,
prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 22
Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności :
Wykonywanie obowiązków zgodnie z ustawą o radcach prawnych,
udzielanie porad prawnych dotyczących zakresu działania PPIS oraz funkcjonowania PSSE jako samodzielnej jednostki organizacyjnej ,
współdziałanie przy opracowywaniu wewnętrznych aktów prawnych wywołujących skutki prawne, wystąpień adm. do innych organów i jednostek,
występowanie w imieniu PPIS w charakterze oskarżyciela publicznego oraz innych sprawach w postępowaniu sądowym lub administracyjnym,
nadzór nad prawidłowym pod względem prawnym przygotowaniem dokumentów i wystąpień przez poszczególne komórki i stanowiska pracy,
informowanie o obowiązujących przepisach prawnych związanych z działalnością PIS i PSSE ,
prowadzenie szkoleń i instruktażu wewnętrznego,
gromadzenie i uzupełnianie zbioru pomocy prawnych i nadzór nad nimi,
wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 23
Do zadań pracownika ds. pracowniczych należy w szczególności :
rekrutacja , dobór i rozmieszczanie kadr ,
kontrola przestrzegania regulaminu pracy,
organizowanie i kontrola stażów pracy,
organizowanie praktyk zawodowych , studenckich i uczniowskich ,
informowanie i mobilizowanie pracowników do uczestnictwa w dostępnych formach szkolenia,
prowadzenie sprawozdawczości z zakresu szkoleń,
sporządzanie sprawozdań w zakresie zatrudnienia ,
określanie potrzeb socjalnych i bytowych załogi ,
organizowanie wypoczynku dla pracowników i ich rodzin ,
organizowanie opieki nad emerytami i rencistami ,
badanie warunków pracy, motywacji i postaw pracowniczych,
prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników , akt osobowych , wydawanie legitymacji i innych upoważnień czy zaświadczeń,
prowadzenie spraw urlopów oraz spraw związanych z czasową niezdolnością do pracy ,
przygotowywanie wniosków do karania i nagradzana pracowników,
zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych pracowników,
załatwianie spraw emerytalno-rentowych,
współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie badań wstępnych , okresowych i kontrolnych,
wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 24
Do zadań inspektora prowadzącego sprawy bhp i p/poż. należy w szczególności :
Sprawowanie kontroli nad stanem bhp i p/poż w PSSE zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach bhp i p/poż,
opracowywanie instrukcji i zasad postępowania na poszczególnych stanowiskach pracy oraz planu poprawy warunków bhp.,
ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji ( kompletowanie wniosków ),
dokonywanie szkoleń pracowników z dziedziny bhp i p/poż.,
zabezpieczenie pracownikom właściwej odzieży ochronnej i roboczej,
współudział w organizowaniu badań lekarskich pracowników i kontrola ich terminowości,
współpraca w zakresie organizowania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia na stanowiskach pracy ,
wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 25
Do zadań Głównego Specjalisty ds. Systemu Jakości należy :
1.Opracowanie dokumentacji systemu jakości .
2.Zarządzanie i nadzór nad Księgą Jakości i procedurami ogólnymi systemu jakości.
3.Aktualizacja dokumentacji systemowej i wdrażanie wprowadzonych zmian.
4.Planowanie i organizowanie auditów wewnętrznych , przeglądów zarządzania systemu jakości i przechowywaniu zapisów z tych czynności .
5.Nadzorowanie i ocena skuteczności działań korygujących i zapobiegawczych wynikających z auditów i z przeglądu systemu jakości .
6.Wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 26
Do zadań pracownika ds. Informacji Niejawnych należy :
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych ,
- zapewnienie ochrony systemu informatycznego,
- pełnienie funkcji „Administratora Bezpieczeństwa Informacji” w zakresie ochrony
danych osobowych,
- opracowywanie planów pracy Stacji,
- wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
IV. TRYB PRACY STACJI .
§ 27
1. Pracownicy Stacji wykonują czynności w postępowaniu administracyjnym
i egzekucyjnym oraz stosują postępowanie mandatowe w oparciu upoważnienia
wydane przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skarżysku-
Kamiennej .
2. Czynności kontrolne podejmowane są z urzędu bądź w wyniku skarg i wniosków
kierowanych do Państwowego Inspektora Sanitarnego .
3. Ustalenia dokonane podczas czynności kontrolnych stanowią podstawę do wszczęcia
postępowania administracyjnego i wydania decyzji administracyjnej nakazującej
usunięcie stwierdzonych naruszeń obowiązujących przepisów sanitarnych.
4. Projekt decyzji przygotowują pracownicy , którzy dokonali czynności
kontrolnych i po uzyskaniu akceptacji kierownika i radcy prawnego przedstawiają
przygotowaną decyzję wraz z aktami postępowania Państwowemu Powiatowemu
Inspektorowi Sanitarnemu .
5. Decyzję podpisują : Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny a w czasie jego nie-
obecności działający z upoważnienia kierownik oddziału .
7. Laboratoria Stacji dokonują analiz prób pobranych przez pracowników Stacji .
W przypadku uzyskania wyników badania niezgodnych z wymaganiami zawartymi w przepisach szczegółowych - wyniki analiz przekazywane są Sekcji Oddziału Bieżącego Nadzoru Sanitarnego, która dokonała poboru prób , gdzie dalej prowadzone jest postępowanie administracyjno- egzekucyjne.
8.W sprawach związanych z kierowaniem Powiatową Stacją w Skarżysku-Kamiennej - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kamiennej jako Dyrektor Stacji wydaje zarządzenia wewnętrzne .
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE .
§ 28
W Stacji istnieje możliwość zarówno łączenia jak i rozdziału zadań na poszczególnych stanowiskach pracy i regulowanie ich zakresami czynności.
§ 29
Obowiązującą wykładnię przepisów i postanowień niniejszego regulaminu ustala Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kamiennej , który również rozstrzyga spory kompetencyjne wynikłe na tle jego stosowania .
§ 30
Schemat graficzny struktury organizacyjnej Stacji stanowi załącznik do regulaminu.
§ 31
Porządek wewnętrzny i związane z procesem pracy obowiązki Stacji jako zakładu pracy i jej Dyrektora oraz obowiązki i uprawnienia pracowników określa Regulamin Pracy PSSE w Skarżysku-Kamiennej ustalony w obowiązującym trybie.
§ 32
Traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej.
§ 33
Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Kielcach .
Nadał :
Dyrektor Powiatowej Stacji
Sanitarno-Epidemiologicznej
w Skarżysku-Kamiennej
17.12.2004 r.
Zatwierdził :
Państwowy Wojewódzki
Inspektor Sanitarny
w Kielcach
10.01.2005 r.