R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y
POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej zwanej dalej „Stacją „ określa szczegółowe zadania , organizację i zasady kierowania jej pracą , zakresy działania wewnętrznych komórek organizacyjnych Stacji i samodzielnych stanowisk pracy.
§ 2
Regulamin niniejszy wydany został na podstawie:
1.Ustawy z dnia 14.03.1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej ( tj. Dz. U. Nr 122 z 2006
r. poz. 851 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych,
2.Ustawy z dnia 30.08.1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej ( Dz.U. Nr 91 poz. 408 z późn.
zm.) oraz przepisów wykonawczych,
3.Ustawy z dnia 30.06.2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 20.12.2005 r. Nr 249 poz.
2104 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych,
4.Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 września 2002 r. w sprawie organizacji i
sposobu działania stacji sanitarno-epidemiologicznych – ( Dz.U. Nr 162 poz.1342 z póź.
zm.) ,
5.Statutu PSSE w Skarżysku-Kamiennej .
II ZASADY KIEROWANIA STACJĄ
§ 3
Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej :
1.Kieruje Stacją w sposób zapewniający jej prawidłowe funkcjonowanie.
2.Reprezentuje Stację na zewnątrz.
3.Jest przełożonym pracowników Stacji .
§ 4
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny kieruje Stacją przy pomocy głównego księgowego , kierowników oddziałów a także przy pomocy osób zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy, których zakres zadań określają dalsze postanowienia regulaminu organizacyjnego.
§ 5
W sprawach związanych z realizacją zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej - za Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego Skarżysku-Kamiennej w czasie jego nieobecności , działa inny pracownik w granicach udzielonego pisemnego upoważnienia .
-
STRUKTURA ORGANIZACYJNA PSSE
§ 6
Dla wykonywania zadań Stacji ustala się strukturę organizacyjną komórek i stanowisk pracy wchodzących w skład PSSE w Skarżysku-Kamiennej :
1.Oddział Bieżącego Nadzoru Sanitarnego :
a) Sekcja Nadzoru Higieny Środowiska,
b) Sekcja Nadzoru Higieny Żywności , Żywienia i Przedmiotów Użytku ,
c) Sekcja Nadzoru Higieny Środowiska Pracy ,
d) Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego i Statystyki .
e) Sekcja Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży.
2. Oddział Laboratoryjny :
a) Laboratorium Mikrobiologii ,
b) Laboratorium Badań Fizyczno-Chemicznych .
3. Oddział Ekonomiczno-Administracyjny :
a) Sekcja Ekonomiczna :
- Stanowisko Pracy Głównego Księgowego.
- Stanowiska Pracy Referentów Księgowych.
- Stanowisko Pracy Kasjera.
b) Sekcja Administracyjno-Gospodarcza :
- Stanowiska Pracy Referentów Administracyjnych z Obsługą Sekretariatu.
- Stanowiska Pracy ds. Dozoru i Obsługi.
- Stanowisko Pracy Informatyka .
4. Stanowisko Pracy ds. Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej.
5. Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego.
6. Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty ds. Systemu Jakości .
7. Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych .
8. Stanowisko Pracy Radcy Prawnego .
9. Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej .
10. Stanowisko Pracy ds. Informacji Niejawnych .
§ 7
Do Oddziału Bieżącego Nadzoru Sanitarnego należy wykonywanie zadań związanych z bieżącym nadzorem sanitarnym przez podległe Sekcje PSSE tj:
1. Sekcję Nadzoru Higieny Środowiska,
2. Sekcję Nadzoru Higieny Żywności , Żywienia i Przedmiotów Użytku ,
3. Sekcję Nadzoru Higieny Środowiska Pracy ,
4. Sekcję Nadzoru Przeciwepidemicznego i Statystyki,
5. Sekcję Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży.
§ 8
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Środowiska należy w szczególności :
1.Sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego:
-nad urządzeniami do zaopatrzenia ludności w wodę i jakością wody przeznaczonej do
spożycia,
-nad jakością wody w pływalniach i kąpieliskach,
-nad jakością powietrza atmosferycznego i powietrza w pomieszczeniach przeznaczonych na
pobyt ludzi,
-nad obiektami użyteczności publicznej i obiektami komunalnymi.
2.Realizacja zadań z zakresu monitoringu jakości wody i powietrza atmosferycznego.
3.Sporządzanie ocen stanu sanitarno – higienicznego i ocen jakości w podanym powyżej
zakresie.
§ 9
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Żywności , Żywienia i Przedmiotów Użytku należy
w szczególności :
1.Sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego nad produkcją i obrotem środkami
spożywczymi .
2.Nadzór nad kosmetykami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością w
produkcji i obrocie.
3.Kontrola stanu urządzeń zaopatrzenia w wodę oraz miejsc i sposobu usuwania nieczystości
stałych i płynnych w obiektach związanych z produkcją i obrotem żywnością.
4.Pobieranie prób środków spożywczych , materiałów kontaktujących się z żywnością i
kosmetyków oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji .
5.Uczestniczenie w opracowywaniu i zwalczaniu ognisk zatruć pokarmowych.
§ 10
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Środowiska Pracy należy w szczególności :
1.Sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego:
-nad warunkami pracy w celu zapobiegania chorobom zawodowym ,
-nad zakładami produkującymi, stosującymi i wprowadzającymi do obrotu:
a/ substancje i preparaty chemiczne , niebezpieczne ,
b/ prekursory narkotykowe kategorii 2 i kategorii 3 służące do produkcji narkotyków,
c/ środki ochrony roślin ,
d/ preparaty biobójcze ,
e/ czynniki rakotwórcze,
- nad zakładami w których występują czynniki biologiczne .
2.Współpraca z placówkami służby zdrowia upoważnionymi do rozpoznawania chorób
zawodowych.
3.Współdziałanie z Państwową Inspekcją Pracy, Policją ,Strażą Pożarną , Powiatową
Inspekcją Weterynaryjną w zakresie bieżącego nadzoru nad zakładami pracy,
w których występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
§ 11
Do zadań Sekcji Nadzoru Przeciwepidemicznego i Statystyki należy :
1. Zapobieganie i zwalczanie chorób zakaźnych poprzez :
- monitoring chorób zakaźnych i zakażeń ,
- przeprowadzanie dochodzeń epidemiologicznych ,
- nadzór nad otoczeniem chorego ( decyzje o odsunięciu od pracy, szczepienia
ochronne) ,
- dezynfekcję w ogniskach chorób zakaźnych ,
- nadzór nad nosicielami duru brzusznego ,
- organizowanie , przeprowadzanie i kontrolę prac związanych z opanowaniem
masowych zachorowań oraz współudział w akcjach ratunkowych w przypadkach
np.: klęsk żywiołowych .
2.Zapotrzebowanie i dystrybucja preparatów szczepionkowych oraz nadzór nad ich
wykorzystaniem i realizacją szczepień ochronnych .
3.Sporządzanie sprawozdań ze zużycia szczepionek i realizacji szczepień .
4.Sporządzanie analiz uodpornienia dzieci z poszczególnych roczników wg kalendarza
szczepień i analiz wykonawstwa szczepień przez poszczególne punkty szczepień.
5.Zgłaszanie i analiza odczynów poszczepiennych.
6.Nadzór nad szczepieniami w środowiskach nosicieli oraz pracowników uwzględnianych
w planie awaryjnym .
7.Kontrola przestrzegania reżimu przeciwepidemicznego -skuteczności zabiegów
sterylizacyjnych i dezynfekcyjnych w nadzorowanych placówkach leczniczych oraz
prawidłowości przestrzegania procedur medycznych.
8.Nadzór nad zwalczaniem zakażeń zakładowych.
9.Prowadzenie bieżącej i porównawczej analizy sytuacji epidemiologicznej na
nadzorowanym terenie.
10.Nadzór nad zgłaszalnością i prawidłowością zgłoszeń podejrzeń lub zachorowań
na choroby zakaźne i zakażenia.
11.Prowadzenie centralnego rejestru obiektów nadzorowanych przez PSSE i stała jego
aktualizacja.
12.Sporządzanie meldunków dot. działalności kontrolno-represyjnej powiatu.
§ 12
Do zadań Sekcji Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży należy w szczególności:
1.Sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego nad stałymi zakładami nauczania,
wychowania i opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz nad obiektami sezonowymi i
placówkami pracy pozaszkolnej.
2.Współudział w odbiorach obiektów nowych, adoptowanych lub modernizowanych na cele
nauczania bądź wychowania oraz prowadzenie działalności zmierzającej do poprawy
warunków lokalowych placówek, funkcjonalności pomieszczeń , wyposażenia w meble ,
sprzęt , urządzenia do mycia i kąpieli oraz zagospodarowania terenów.
3.Kontrola zaopatrzenia w wodę do spożycia oraz urządzeń do gromadzenia i usuwania
nieczystości w nadzorowanych obiektach.
4.Współpraca z Sekcją Przeciwepidemiczną oraz Promocją Zdrowia i Oświatą Zdrowotną w
zwalczaniu ognisk chorób zakaźnych w placówkach.
5.Ocena dziennych i tygodniowych rozkładów zajęć lekcyjnych pod katem higieny procesu
nauczania.
6.Prowadzenie prac związanych z akcją wczasów letnich i zimowych organizowanych dla
dzieci i młodzieży – kwalifikacji i rekwalifikacji obiektów oraz nadzór nad czynnymi
placówkami .
7.Ocena dostosowania mebli szkolnych do wzrostu uczniów – profilaktyka wad postawy.
§ 13
Ponadto do zadań wszystkich Sekcji wchodzących w skład Oddziału Bieżącego Nadzoru Sanitarnego należy :
1.Postępowanie zgodnie z postanowieniami zawartymi w księdze jakości w celu wdrażania
i utrzymywania w bieżącej pracy systemu jakości .
2.Opracowywanie i realizacja planu pracy sekcji .
3.Prowadzenie rejestrów i ewidencji nadzorowanych obiektów .
4.Zbieranie i analizowanie materiałów dotyczących zagadnień sanitarno-higienicznych w
nadzorowanych obiektach oraz opracowywanie na tej podstawie odpowiednich wniosków i
wystąpień.
5.Sporządzanie obowiązujących sprawozdań , doraźnych informacji i meldunków oraz
opracowywanie zbiorczych ocen.
6.Przygotowywanie decyzji i postanowień PPIS w zakresie działalności sekcji.
7.Podejmowanie środków przewidzianych przepisami o postępowaniu przymusowym w
administracji w stosunku do winnych naruszenia przepisów sanitarno- higienicznych.
8.Współpraca z właściwymi organami i instytucjami.
9.Ścisła współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PSSE poprzez udział w
kompleksowych kontrolach obiektów oraz wspólne opracowywanie i wykorzystanie
materiałów pokontrolnych w pionie Oddziału Bieżącego Nadzoru Sanitarnego. 10.Załatwianie skarg i wniosków ludności .
11.Czynne uczestnictwo w doszkalaniu i samokształceniu , wykonywanie zadań zgodnie z
obowiązującymi przepisami oraz wdrażanie dyrektyw unijnych .
12.Wykonywanie innych czynności na polecenie przełożonych.
§ 14
Do zadań Oddziału Laboratoryjnego należy wykonywanie badań mikrobiologicznych i fizyczno- chemicznych przez podległe laboratoria PSSE :
1. Laboratorium Mikrobiologii .
2. Laboratorium Badań Fizyczno-Chemicznych .
§ 15
Do zadań Laboratorium Mikrobiologii należy w szczególności :
1.W dziedzinie mikrobiologii badania żywności:
- Wykonywanie badań mikrobiologicznych artykułów żywnościowych oraz kosmetyków
i przygotowywanie w tym zakresie orzeczeń ,
- udział w opracowaniach prac problemowych dot. jakości zdrowotnej środków
spożywczych .
2. W dziedzinie mikrobiologii badania wody :
- Wykonywanie analiz wody z urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę do
spożycia.
- wykonywanie analiz wód z basenów i kąpielisk,
- wykonywanie analiz wody konfekcjonowanej .
3. W dziedzinie badania schorzeń jelitowych :
- Wykonywanie badań bakteriologicznych i serologicznych u osób chorych lub
podejrzanych o zakażenie pałeczkami duru brzusznego , duru rzekomego i innymi
pałeczkami Salmonella oraz czerwonki ,
- wykonywanie badań u dzieci do lat 2-óch z rozpoznaniem lub podejrzeniem chorób
przebiegających z objawami biegunki w kierunku pałeczek Salmonella, Shigella oraz Coli
patogennej,
- wykonywanie badań ozdrowieńców po przebytym zakażeniu pałeczkami Salmonella
i Shigella,
- wykonywanie badań bakteriologicznych u osób pozostających w styczności z chorym
na dur , para-dur , Salmonellę i czerwonkę,
- wykonywanie badań bakteriologicznych w ramach profilaktyki zakażeń wewnątrz-
szpitalnych,
- wykonywanie badań na nosicielstwo pałeczek Salmonella i Shigella pracowników
branżowych( książeczki zdrowia ) i nosicieli ,
- diagnostyka parazytologiczna wybranych środowisk dziecięcych oraz badania kontrolne
ozdrowieńców tasiemczycy,
- badania testów biologicznych aparatury sterylizującej ,
- wykonywanie podłoży do wszystkich pracowni mikrobiologicznych,
- wykonywanie innych prac diagnostycznych lub związanych z diagnostyką
o ile wymagać tego będzie zaistniała sytuacja epidemiologiczna .
§ 16
Do zadań Laboratorium Badań Fizyczno- Chemicznych należy w szczególności :
1. W dziedzinie badań wody i powietrza:
- Wykonywanie analiz wody z urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę do
spożycia.
- wykonywanie analiz wód z basenów i kąpielisk,
- wykonywanie analiz wody konfekcjonowanej,
- pobieranie i wykonywanie oznaczeń SO2 i NO2 w powietrzu atmosferycznym oraz
pobieranie prób powietrza na zawartość pyłu zawieszonego.
2. W dziedzinie badań środowiska pracy :
-Wykonywanie badań laboratoryjnych i pomiarów szkodliwych czynników fizycznych i
chemicznych w zakładach pracy objętych zasięgiem działania PSSE w ramach nadzoru i
na zlecenie pracodawców .
§ 17
Ponadto do zadań wszystkich laboratoriów wchodzących w skład Oddziału Laboratoryjnego należy :
1.Postępowanie zgodnie z postanowieniami zawartymi w księdze jakości i procedurach
ogólnych w celu wdrażania i utrzymywania w bieżącej pracy systemu jakości .
2.Udział w opracowywaniu i realizowaniu planu pracy.
3.Prowadzenie rejestrów i ustalonych ewidencji wykonywanych badań .
4.Udział w sporządzaniu obowiązujących sprawozdań.
5.Wykonywanie innych czynności na polecenie przełożonych.
§ 18
Obsługę finansową i administracyjną w Powiatowej Stacji wykonuje Oddział Ekonomiczno-Administracyjny.
Struktura organizacyjna Oddziału :
1. Sekcja Ekonomiczna :
- Stanowisko Pracy Głównego Księgowego.
- Stanowiska Pracy Referentów Księgowych.
- Stanowisko Pracy Kasjera.
2. Sekcja Administracyjno-Gospodarcza :
- Stanowiska Pracy Referentów Administracyjnych z Obsługą Sekretariatu.
- Stanowiska Pracy ds. Dozoru i Obsługi.
- Stanowisko Pracy Informatyka .
Do zadań Sekcji Administracyjno-Gospodarczej należy w szczególności :
-
Dozór mienia .
-
Ustalanie potrzeb w zakresie wyposażenia i zaopatrzenia PSSE.
-
Prowadzenie stałego nadzoru nad realizacją spraw związanych z zamówieniami publicznymi.
-
Zapewnianie prawidłowej eksploatacji i konserwacji nieruchomości , instalacji elektrycznej, wod.-kan, co, gazowej , urządzeń p/poż. oraz łączności.
-
Utrzymanie pomieszczeń jednostki i otoczenia w należytym stanie san.-hig..
-
Należyte zabezpieczenie wszystkich obiektów przed pożarem i kradzieżą.
-
Organizowanie i udział w prowadzonych przeglądach budynków i urządzeń dla oceny ich stanu.
-
Prowadzenie właściwej gospodarki środkami rzeczowymi i materiałami , ewidencja , przechowywanie , inwentaryzacja i kasacja - zgodnie z obowiązującymi przepisami .
-
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania urządzeń laboratoryjnych oraz aparatury.
-
Prowadzenie gospodarki odzieżą ochronną i roboczą oraz sprzętem ochrony osobistej w oparciu o obowiązujące przepisy .
-
Koordynacja transportu dla potrzeb PSSE.
-
Obsługa kancelaryjna.
-
Prowadzenie archiwum zakładowego.
-
Informowanie Dyrektora Stacji o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach w gospodarowaniu mieniem.
-
Zapewnienie sprawnego działania sprzętu komputerowego oraz systemów i aplikacji informatycznych niezbędnych w funkcjonowaniu w PSSE.
-
Opracowanie polityki zarządzania danymi osobowymi i nadzór nad jej przestrzeganiem.
-
Czuwanie nad aktualizacją Biuletynu Informacji Publicznej PSSE .
-
Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych .
§ 19
Do zadań Sekcji Ekonomicznej należy :
Prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w
szczególności:
1.Planowanie dochodów i wydatków w ramach działalności budżetowej oraz dochodów
własnych.
2.Dokonywanie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i
dokonywania wydatków zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym.
3.Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
4.Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących
operacji finansowych i gospodarczych.
5.Obliczanie wynagrodzeń pracowników Stacji oraz sporządzanie list płac.
6.Terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych.
7.Ścisła współpraca z WSSE w zakresie działalności finansowej związanej z bieżącymi
sprawami oraz terminowością dostarczania dokumentacji.
8.Prowadzenie dokumentacji oraz rozliczeń z ZUS.
9.Prowadzenie oraz rozliczanie kasy zgodnie z przepisami o gospodarce kasowej.
10.Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
11.Prowadzenie ewidencji i rozliczanie spraw związanych z postępowaniem mandatowym.
12.Terminowa windykacja należności od kontrahentów w ramach działalności budżetowej i
dochodów własnych.
13.Rozliczanie ilościowo-wartościowe magazynu.
14.Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.
§ 20
Do zadań Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego należy w szczególności :
1.Uzgadnianie i kontrola przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych w
dokumentacji projektowej w zakresie ustalonym w ustawie o PIS i innych odrębnych
przepisach :
a/ przygotowywanie opinii sanitarnych bądź postanowień w oparciu o przedłożony
plan sytuacyjny i program inwestycji oraz wizję lokalną,
b/ konsultowanie opinii z Oddziałem Zapobiegawczego Nadzoru Inwestycyjnego
WSSE w przypadkach skomplikowanych lub budzących wątpliwości.
2.Kontrola budów w trakcie ich realizacji .
3.Udział w dopuszczeniu do użytkowania inwestycji zrealizowanych.
4.Współpraca z innymi komórkami PSSE oraz instytucjami związanymi z procesem
inwestycyjnym.
5.Sporządzanie obowiązujących sprawozdań , meldunków i analiz.
6.Załatwianie skarg i wniosków ludności .
7.Czynne uczestnictwo w doszkalaniu i samokształceniu .
8.Wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora Stacji.
§ 21
Do zadań Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia należy w szczególności :
1.Realizacja Narodowego Programu Zdrowia , programów edukacji zdrowotnej (promocji
zdrowia ).
2.Wizytacja placówek i monitoring programów edukacji zdrowotnej.
3.Prowadzenie szkoleń i narad związanych z realizacją programów zdrowotnych.
4.Opracowywanie rocznych planów pracy oraz sprawozdań .
5.Sprawowanie fachowego nadzoru metodyczno-organizacyjnego nad placówkami nauczania
i wychowania i placówkami służby zdrowia.
6.Udzielanie pomocy Zespołom Opieki Zdrowotnej w zakresie prowadzenia kształcenia i
dokształcania pracowników służby zdrowia w dziedzinie metodyki oświaty zdrowotnej ,
poradnictwa i instruktażu metodycznego , zaopatrzenia z wydawnictwa metodycznego,
materiały akcydensowe i pomoce poglądowe,
7.Rozwijanie współpracy ze wszystkimi organizacjami i instytucjami prowadzącymi
działalność oświatowo-zdrowotną .
8.Współpraca z radiem , prasą i telewizją w dziedzinie oświaty zdrowotnej, prowadzenie
serwisu prasowego.
9.Prowadzenie biblioteki, wypożyczania książek i kaset video oraz pomocy metodycznych.
10.Przygotowywanie wystaw , scenariuszy, imprez , regulaminów konkursów.
11.Organizowanie własnych wzorców metodycznych do działalności oświatowo-zdrowotnej
( scenariusze imprez , regulaminy konkursów, hasła, wystawy , plakaty, itp.).
12.Prowadzenie współpracy ze szkołami z sieci szkół promujących zdrowie.
13.Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PSSE.
14.Wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 22
Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności :
1.Wykonywanie obowiązków w zakresie obsługi prawnej zgodnie z ustawą o radcach
prawnych.
2.Udzielanie porad prawnych dotyczących zakresu działania PPIS oraz funkcjonowania PSSE
jako samodzielnej jednostki organizacyjnej .
3.Współdziałanie przy opracowywaniu wewnętrznych aktów prawnych wywołujących skutki
prawne, wystąpień administracyjnych do innych organów i jednostek.
4.Występowanie w imieniu PPIS w charakterze oskarżyciela publicznego oraz innych
sprawach w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
5.Nadzór nad prawidłowym pod względem prawnym przygotowaniem dokumentów i
wystąpień przez poszczególne komórki i stanowiska pracy,
6.Nadzór prawny nad zawieraniem umów oraz nad stosowaniem procedur administracyjnych.
7.Informowanie o obowiązujących przepisach prawnych związanych z działalnością PIS i
PSSE .
8.Prowadzenie szkoleń i instruktażu wewnętrznego.
9.Gromadzenie i uzupełnianie zbioru pomocy prawnych i nadzór nad nimi.
10.Wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora w zakresie dopuszczalnym ustawą
o radcach prawnych.
§ 23
Do zadań pracownika ds. pracowniczych należy w szczególności :
1.Rekrutacja , dobór i rozmieszczanie kadr .
2.Kontrola przestrzegania regulaminu pracy.
3.Analiza i kontrola stażów pracy.
4.Organizowanie praktyk zawodowych , studenckich i uczniowskich .
5.Informowanie i mobilizowanie pracowników do uczestnictwa w dostępnych formach
szkolenia,
6.Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu szkoleń.
7.Prowadzenie dokumentacji z narad i szkoleń dla PPIS w Skarżysku-Kamiennej.
8.Sporządzanie sprawozdań w zakresie zatrudnienia , czasu pracy itp..
9.Określanie potrzeb socjalnych i bytowych załogi .
10.Organizowanie wypoczynku dla pracowników i ich rodzin .
11.Organizowanie opieki nad emerytami i rencistami .
12.Badanie warunków pracy, motywacji i postaw pracowniczych.
13.Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników , akt osobowych , wydawanie
legitymacji i innych upoważnień czy zaświadczeń.
14.Prowadzenie ewidencji urlopów oraz spraw związanych z czasową niezdolnością do
pracy.
15.Przygotowywanie wniosków do karania i nagradzania pracowników.
16.Zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych pracowników.
17.Załatwianie spraw emerytalno-rentowych.
18.Współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie badań wstępnych , okresowych i
kontrolnych.
19.Współpraca z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
20.Współpraca z Urzędem Pracy – m.inn. aktywizacja osób bezrobotnych.
21.Wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 24
Do zadań pracownika prowadzącego sprawy bhp i p/poż. należy w szczególności :
1.Sprawowanie kontroli nad stanem bhp i p/poż w PSSE zgodnie z obowiązującymi
przepisami.
2.Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach bhp i p/poż.
3.Opracowywanie instrukcji i zasad postępowania na poszczególnych stanowiskach pracy
oraz planu poprawy warunków bhp..
4.Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz
prowadzenie odpowiedniej dokumentacji ( kompletowanie wniosków ).
5.Dokonywanie szkoleń pracowników z dziedziny bhp i p/poż..
6.Zabezpieczenie pracownikom właściwej odzieży ochronnej i roboczej.
7.Współudział w organizowaniu badań lekarskich pracowników i kontrola ich terminowości.
8.Współpraca w zakresie organizowania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla
zdrowia na stanowiskach pracy .
9.ykonywanie innych czynności na polecenie przełożonych.
§ 25
Do zadań Głównego Specjalisty ds. Systemu Jakości należy :
1.Opracowanie dokumentacji systemu jakości .
2.Zarządzanie i nadzór nad Księgą Jakości i procedurami ogólnymi systemu jakości.
3.Aktualizacja dokumentacji systemowej i wdrażanie wprowadzonych zmian.
4.Planowanie i organizowanie auditów wewnętrznych , przeglądów zarządzania systemu
jakości i przechowywaniu zapisów z tych czynności .
5.Nadzorowanie i ocena skuteczności działań korygujących i zapobiegawczych
wynikających z auditów i z przeglądu systemu jakości .
6.Wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
§ 26
Do zadań pracownika ds. Informacji Niejawnych należy :
1.Zapewnienie ochrony informacji niejawnych (zastrzeżonych).
2.Współpraca i współdziałanie z pełnomocnikiem d/s informacji niejawnych WSSE w
Kielcach w zakresie regulacji spraw związanych z ochroną informacji niejawnych.
3.Wykonywanie innych czynności na polecenie Dyrektora.
IV. TRYB PRACY STACJI .
§ 27
1. Pracownicy Stacji wykonują czynności w postępowaniu administracyjnym
i egzekucyjnym oraz stosują postępowanie mandatowe w oparciu o upoważnienia
wydane przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skarżysku-
Kamiennej.
2. Czynności kontrolne podejmowane są z urzędu bądź w wyniku skarg i wniosków
kierowanych do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego .
3. Ustalenia dokonane podczas czynności kontrolnych stanowią podstawę do wszczęcia
postępowania administracyjnego i wydania decyzji administracyjnej nakazującej
usunięcie stwierdzonych naruszeń obowiązujących przepisów prawnych.
4. Projekt decyzji przygotowują pracownicy , którzy dokonali czynności
kontrolnych i po uzyskaniu akceptacji kierownika i radcy prawnego przedstawiają
przygotowaną decyzję wraz z aktami postępowania Państwowemu Powiatowemu
Inspektorowi Sanitarnemu .
5. Decyzję podpisują : Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny a w czasie jego nie-
obecności inny pracownik działający na podstawie pisemnego upoważnienia .
6. Laboratoria PSSE dokonują analiz prób pobranych przez pracowników Stacji .
Wyniki analiz przekazywane są do odpowiedniej Sekcji Oddziału Bieżącego Nadzoru
Sanitarnego celem dalszego prowadzenia postępowania.
7.W sprawach związanych z kierowaniem Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną
w Skarżysku-Kamiennej - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-
Kamiennej jako Dyrektor Stacji wydaje zarządzenia wewnętrzne .
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE .
§ 28
W Stacji istnieje możliwość zarówno łączenia jak i rozdziału zadań na poszczególnych
stanowiskach pracy i regulowanie ich zakresami czynności.
§ 29
Obowiązującą wykładnię przepisów i postanowień niniejszego regulaminu ustala Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kamiennej , który również rozstrzyga spory kompetencyjne wynikłe na tle jego stosowania .
§ 30
Schemat graficzny struktury organizacyjnej Stacji stanowi załącznik do regulaminu.
§ 31
Porządek wewnętrzny i związane z procesem pracy obowiązki Stacji jako zakładu pracy i jej Dyrektora oraz obowiązki i uprawnienia pracowników określa Regulamin Pracy PSSE w Skarżysku-Kamiennej ustalony w obowiązującym trybie.
§ 32
Traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej z dnia 10.01.2005 r.
§ 33
Niniejszy Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Skarżysku-Kamiennej wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Kielcach .
Nadał : Zatwierdził :
Dyrektor Powiatowej Stacji Państwowy Wojewódzki
Sanitarno-Epidemiologicznej Inspektor Sanitarny
w Skarżysku-Kamiennej w Kielcach
01.12.2006 r. 21.12.2006 r.
Anna Chrzanowska lek. med. Jerzy Staszczyk
................................................... .................................................
( Data i podpis ) ( Data i podpis) )
|